De meeste mensen die ik begeleid, hebben een hekel aan acquisitie, aan sales of – nog erger – aan de voet tussen de deur. Dat is het cliché van het verkoopvak dat blijft hangen na films als The Wolf of Wall Street. De werkelijkheid is anders. Goede acquisiteurs luisteren naar hun klanten, sluiten aan op inhoud, vorm en meta-programma, en vragen beleefd naar volgende stappen in de samenwerking.
Na talloze salestrainingen aan bedrijven, instellingen, ondernemers, zzp’ers, accountmanagers en salesmanagers kan ik zeggen dat de strategie van benaderen, begrijpen en verkopen niks met pushen te maken heeft.
Meer omzet realiseer je, terwijl je dicht bij jezelf blijft. Dat is echt mogelijk. Als je meedoet aan mijn B2B-salestraining, werken we samen aan hoe jij het verschil maakt in het contact met potentiële en bestaande klanten.
– Kom er meteen achter of de training bij je past
– Maak kennis met Jochum.
– Stel alle vragen die je hebt.
Je krijgt garantie op omzet. Bovendien garandeer ik je dat deze training meer oplevert dan dat ze aan investering van je vergt. Echt? Ja echt!! Als je coachbaar bent, doet wat nodig is om je doel te halen en ambitieus bent.
Besteed jij naast de wekelijkse meetings met mij minstens acht uur per week aan het benaderen van potentiële klanten? En volg je de tips op die je van mij krijgt? Dan weet ik 100% zeker dat je een of meerdere deals gaat doen tijdens onze tijd samen. Als je dan nog je investering niet hebt terugverdiend, dan refund ik het hele bedrag. (Uitzonderingen gelden voor mensen die producten verkopen met hele lange leadtimes zoals raketlanceerinstellingen, Boeings en containervrachtschepen. Vraag me hoe het bij jou zit.)
Ongeveer 99% van de deelnemers aan mijn trajecten heeft telefoonangst. Ik leer je de angst niet af, maar ik laat je zien hoe je de telefoon kunt omzeilen tijdens acquisitie. En heb je die vermaledijde telefoon toch nodig? Dan leer ik je hoe je er minder tegenop kunt zien.
Ik train grote commerciële organisaties waar ze miljoenen omzet doen en waar ik mag bijdragen aan de groei van omzet, marge en winst. Soms stijgt de winst met tientallen procenten door slimmigheden uit de commerciële wereld, die ik ze aandraag. Als je al erg goed bent, dan is de kans inderdaad groot dat ik je niets kan leren, aan de andere kant: als ik je wel wat kan leren, dan stijgt jouw winst ook. Misschien wel fijn. Keertje bellen om het samen uit te vinden?
Introverte mensen zijn de beste acquisiteurs! Gek genoeg zijn er veel introverte ondernemers in mijn training. Misschien wel, omdat ze mijn blog hebben gelezen?
Dat herken ik. Veel trainingen zijn gericht op kennisoverdracht (‘zo moet het’). Dit traject is gericht op ervarend leren. Je oefent cases, krijgt tips en past ze toe in de praktijk. Je neemt de praktijk mee naar de training, oefent deze en krijgt tips. Zo werken we stap voor stap aan het versterken van jouw commercieel gedrag. Gedrag dat leidt tot resultaten en omzet.
Stijgen de resultaten niet? Dan grijp ik meteen in. Als je de juiste dingen doet, kun je niet anders dan meer omzet behalen. De vele enthousiaste voorgangers bewijzen het: dit traject werkt echt.
Bekijk hier een aantal succesverhalen.
Lees wat de deelnemers zeggen.
Marcoen Hopstaken
Spreker
Sarah Theunissen
(Managing Director, Bohemian Birds)
Jan van Leeuwen
(Directeur, Eemland Reizen)
Tamara Sturm
(Stemactrice)